728 x 90

بیست و دومین تک برگ هفتگی مجله ی کارتون منتشر شد

بیست و دومین تک برگ هفتگی مجله ی کارتون منتشر شد
بیست و دومین تک برگ هفتگی مجله ی کارتون منتشر شد

شماره بیست و دوم تک برگ هفتگی مجله ی کارتون منتشر شد

 

تو که تموم دنیامی...

عباس ناصری / آنقدر معشوقه‌اش را دوست داشت که جز او هیچ نمی‌دید! تمام دنیا برایش در او خلاصه می‌شد ولاغیر... در خانه، در خیابان، در کوه و دشت و بیابان، هر جا فقط به اون نگاه می‌کرد و دیگر هیچ.

بقدری جهان را در معشوقه‌اش می‌دید که نگرانش بودیم؛ در خیابان چاله‌ای جلوی پایش سبز نشود، چون او فقط دنیایش معشوقه‌اش بود و چاله‌ای در نگاهش نمی‌آمد و امکانِ به فنا رفتنش زیاد بود...

او معشوقه‌اش را تمام دنیا می‌دید و مثل آن عده‌ای دیگر که شهر خود را تمام جهان می‌دیدند و گروهی دیگر که کشور خود را یک جهان کامل می‌پندارند و نمی‌خواهند باور کنند بجز شهر و کشور آنها، شهرها و کشورهای بسیار دیگری هم وجود دارد.

حکایت اینها که گفتم، حکایت اعلام نتایج یکسری از جشنواره‌هاست که فراخوان آنها، کلمه "بین المللی"  را یدک می‌کشیده و در هنگام اعلام نتایج شاهد هستیم تمام برندگان از کشور خودشان است! انگار از نگاه صاحبان این جشنواره‌ها هم کشورشان تمام دنیاست و معنای بین المللی برای کشور خودشان بوده است.

این نمونه‌ها را قبلا هم زیاد دیده بودیم، جشنواره‌های ملی که تمام جوایزش به هنرمندان همان شهر برگزارکننده می‌رسید و یا جشنواره‌های بین المللی که جوایز در کشور مبدا تقسیم می‌شد.

خجالت و وقاهت در برابر این جشنواره‌ها شرمنده می‌شود.

اگر قرار است گردش مالی و اعتبار هنری جشنواره شما، معطوف به شهر شما باشد، دیگر چرا نام "ملی" را بجای "محلی" و اگر جوایز را برای هنرمندان کشور خود در نظر گرفته‌اید، چرا نام "بین المللی" را بجای "ملی" روی جشنواره خود می‌گذارید‌.

شاید در آینده جشنواره‌ای در سطح کهکشان برگزار کنند و دوباره کشورشان از نگاه آنها تمام کیهان باشد.

صاحب جشنواره و دبیران عزیز... معشوقه شما، برای شما تمام دنیاست، برای ما یک نفر از هشت میلیارد نفر محسوب می‌شود. پس لطفا حواست به چاله جلوی پایت باشد...

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر